Ik ben niet tevreden over mijn kapsel. Mag ik dat zeggen?

Deel dit bericht!

Ben je vanochtend nog naar de kapsalon geweest? Had je gehoopt leuke reacties te krijgen van je frisse kapsel? Ineens blijkt dat niet het geval. Je staat thuis voor de spiegel en vind je eigen haar toch niet zoals je gehoopt had. Shit, balen! ‘Ik ben niet tevreden over mijn kapsel, mag ik dat zeggen?’ Jazeker!

Wat moet ik nu doen?

Het overkomt de besten. Je hebt een duidelijk plaatje in je hoofd hoe je kapsel eruit gaat zien. Achteraf baal je als een stekker. Wat doe je dan? Geen stress! Hoogstwaarschijnlijk heeft jouw kapper je verkeerd begrepen. Kappers hebben niet voor niks hun papiertje en doen dit beroep! Zij weten echt wel wat ze doen. Het is alleen flink balen wanneer je niet tevreden bent met het resultaat en dat jullie elkaar verkeerd begrepen.

Het is beter dat je meteen al aangeeft dat je ontevreden bent. Daardoor kunnen de kappers inspelen op jouw feedback en wordt het alsnog een goed eindresultaat. Andersom gedacht, de meeste klanten durven uit beleefdheid niet meteen in te grijpen. Wanneer je het gevoel krijgt dat het fout gaat, meldt dit dan meteen. Prettiger voor jezelf en degene die je haar knipt.

Zoals hierboven al gezegd, kappers weten wat ze doen en zijn niet voor niks ‘kappers’. Om het kapsel en de kapper compleet de grond in te boren is natuurlijk totaal niet netjes. Geef gewoon normaal aan wat er volgens jou veranderd moet worden. Je bent namelijk een klant en om jouw mening gaat het, want het is jouw kapsel. 

Wat als je jouw kapsel nog steeds haat?

Slaap er een nachtje over. Misschien kijk je morgen naar jezelf in de spiegel en denk je: ‘goh, eigenlijk valt het best wel mee!’ Het is tenslotte ook zo dat je aan het begin moet wennen aan je nieuwe kapsel. Je kunt het op zijn minst een kans geven. Stel dat je de volgende dag alsnog je kapsel haat, ga dan gerust terug naar de kapsalon en geef dat aan. Wel op een vriendelijke manier! De kapper heeft vast wel een goede oplossing of ziet een ander kapsel beter bij je passen.

Dus geef in het vervolg meteen aan dat je iets anders wilt hebben. Of geef het een tijdje en misschien wen je er wel aan! 

Heb je vragen of twijfel je ergens over? 
Onze professionele klantenservice van Haarwereld staat voor je klaar. Je kunt ze vrijblijvend bereiken via klantenservice@haarwereld.nl of via 0529-480503. Bekijk onze andere haartips, te lezen in onze blogs, en check de laatste trends!

Een reactie

Voeg een reactie toe

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *